Sorra dőltek a rekordok a 2019-es asztalitenisz világbajnokságon!

Sorra dőltek a rekordok a 2019-es asztalitenisz világbajnokságon!

A pingpong folyamatosan fejlődik és budapesti vb újabb csúcsokat döntött meg, de nem csupán az asztalokon, hanem a TV-ben, a közösségi médiában, egyéb internetes felületeken és környezettudatusságban egyaránt.

 

Rengeteg meglepő, olykor sokkoló, de mindenképpen emlékezetes eredmény született a LIEBHERR 2019 ITTF Egyéni Asztalitenisz Világbajnokságon. A történelmi eseményt a számok is alátámasztják, melyet a Nemzetközi Asztalitenisz Szövetség (ITTF) és partnerei mértek az év legfontosabb sportági rendezvényével kapcsolatosan.

Mind TV, mind az ITTF saját platformjain (itTV és ITTF.com), valamint a közösségi médiában is soha nem látott mennyiségű embert értek el hazánk fővárosából a történések.

 

A TV ereje

Több mint 145 országban, összesen 1176 órában közvetítették a 2019-es vb-t világszerte. Egy évvel korábban 140 nemzetben, 862 órában mutatták a csapat világbajnokságot. A teljes elérés 665,71 millió ember volt.

 

A legnagyobb TV társaságok közül a kínai CCTV és a CCTV5+ csatornái 81 órányi anyagot közvetítettek, míg a japán TOKYO TV 21, az Eurosport 1 & 2 pedig 16 órát adtak élőben. Az utóbbi csatorna online felületén, az Eurosport playeren további 103 órán át lehetett élőben követni az asztalitenisz legjobbjait.

Az elemzésekből kiderül, hogy a férfi egyéni döntő, ahol a svéd Mattias Falck és a címvédő, a kínai Ma Long csapott össze lett az idei év legnézettebb sporteseménye Kínában, ami végül 41 millió embert ért el az élő közvetítés során és voltak olyan percek, amikor egyszerre közel 25 millió néző tapadt a képernyőre.

 

Asztalitenisz mindenekfelett

A nemzetközi szövetség saját stream felülete, az itTV majdnem 150 országból rögzített követőt, átlagban 44800 nézővel. A szövetség honlapján, az ittf.com-on soha nem látott kattintásszámot regisztráltak a vb ideje alatt 1,05 millió olvasóval. Ez a szám 2018-ban 691 ezer volt. A vb 8 napja során 5,59 millió alkalommal nyitották meg a weblapot.

Youtube, egy újabb sikeres sztori

Az egyik legismertebb videós platform teljesen új távlatokat nyitott meg a követők és a tartalomgyártók számára. A világbajnoksággal kapcsolatos videókat 8,6 millió alkalommal játszották le, míg 80,57 millió visszajelzés (komment, kedvelés, egyéb) érkezett a 34,7 millió megtekintett perc mellett. Az előző év számaihoz képest hihetetlen ugrást produkált az oldal, hiszen akkor 977 ezer alkalommal játszották le a videókat és 1,54 millió percet néztek az érdeklődők.

 

A Twitter és az Instagram átváltozása

Bár Magyarországon kevésbé elterjedt egyelőre a Twitter szolgáltatása, nemzetközi berkekben már bevált felületként szolgál. Az ITTF változtatott a korábbi felhasználási módjain és ez maximálisan kifizetődött. A Hungexpo területén rendezett vb alkalmával 20 milliónál is több interakció érkezett a bejegyzésekre. A 2018-as, svéd világbajnokság alatt ez a szám 3,5 millió volt.

 

A fiatalok körében leginkább kedvelt felület, az Instagram sem maradt el a Twittertől. Csak a bejegyzésekre 23,5 millió kedvelés, megosztás vagy komment érkezett, ami közel két és félszer magasabb szám a 2018-ashoz képest. Ez a rendkívül érték szám majd’ 14 millió embernek köszönhető.

 

Facebook a hosszútávú célokért

Sokszor esett már szó összehasonlításokban a halmstadi világbajnokságról, de a Facebook esetében érdemes szót ejteni a 2017-es, düsseldorfi vb-ről is. Csak a Facebook esetében 27,56 millió interakciót rögzítettek az oldalon április 21 és 28 között. Mintegy 20 milliós elérés mellett, a videókat 5,7 millióan látták. Ezek számok a németországi esemény adataihoz képest jókora fejlődés, növekedést mutatnak (10,3 és 4,3 millió).

Az egyik legizgalmasabb összecsapás a budapesti eseményen a francia Simon Gauzy és a kínai Xu Xin között élvezhették a nézők. A francia győzelmét, mely a vb egyik legnagyobb meglepetése volt, már 100 ezernél is többen látták.

 

A kínai csoda

Budapesten, mind az 5 aranyérmet a távol-keleti ország legjobbjai nyerték, de a sportolók teljesítményét is felülmúlták a követőik.

Kína, saját oldalakat fejlesztett, melyek fontos szerepet játszanak az ITTF kommunikációjában. A legnagyobb közösségi média felületen, a Weibón félmilliárd interakció érkezett a bejegyzésekre. A videókat pedig 100 milliónál is több alkalommal játszották le.

A WeChat nevű alkalmazásban megosztott videókra 700 millió interakció érkezett, míg a cikkekre 119 millió.

A nemzetközi szövetség marketing igazgatója, Matt Pound a következő gondolatokat osztotta meg a számok láttán:

„Az ITTF folyamatosan erősödik és növekszik a különböző közösségi és digitális média felületeken, mely remek visszajelzést jelent számunkra. Ezek a számok hűen tükrözik, hogy az asztalitenisz Földünk egyik legjobban követett sportága és készen áll egy újabb szint meghódítására.”

Zöld világbajnokság

A 2019-es LIEBHERR ITTF Egyéni Asztalitenisz Világbajnokság nem csupán attól mondható zöldnek, mert a kialakított arculat legerősebb színe a zöld, hanem mert a szerzezők környezettudatosan, az újrahasznosítás tükrében alakították ki a folyamatokat.

A kötelező nyomtatványokon kívül, minden dokumentum, adatbázis, meghívó elektronikusan lett kiküldve vagy feltöltve a vb oldalaira. Így, a korábban megszokottakhoz képest, több tonnányi fát mentettek meg a szervezők a kivágástól.

Több kihívást is jelentett Hungexpo területén rendezett verseny. Elsőként, a helyszínen belüli logisztikát és közlekedést kellett megoldani. Míg a legtöbb dolgozó rollert használt a csarnokok között, a teherszállításra elektromos járműveket vetettek be ezzel csökkentve a károsanyag kibocsátást és a költségeket.

“Víz, az élet forrása” – tartja a mondás. A Szervező Bizottság, a Watch-Promotionnel kötött egyességnek köszönhetően, rengeteg műanyag szeméttől mentette meg a világot. Érdemes belegondolni, hogy egy 8 napos eseményen, hány fél literes műanyag flaska ürül ki, majd válik szemétté a versenyzők, dolgozók, nézők által. Összesen, 1500 darab kulacsot osztottak szét az akkreditáltak között, akik vízballonokból tudták újratölteni a vb logójával fémjelzett palackot.

A világbajnokság versenyigazgatója, Lajtai Kristóf elégedetten összegezte a “zöld” törekvéseket a rendezvény zárultával: “A teljes Szervező Bizottság számára fontos szempont volt a fenntarthatóság és a környezettudatosság. Nagyon örülök, hogy sikerült megvalósítani minden tervünket és megtudtuk menteni környezetünket további, feleslegesen elhasznált eszközöktől. Ez is a diadal része és remélem, hogy úttörőnek és egyben példamutatónak számítunk a minket követő események rendezőinek. A célunk elérésében fontos szerepet játszottak partnereink, akiknek rendkívül hálásak vagyunk.”

 

Cimkék:
,


Fordítás »
Top